Η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση. Έτσι, οι κύριοι εκπρόσωποι του τομέα της τυποποίησης και των εξαγωγών στην Ισπανία, η ANIERAC και η ASOLIVA, ζήτησαν την επίσημα κατοχυρωμένη γευσιγνωστική ανάλυση του ελαιολάδου πριν την τυποποίησή του, με χρονική διάρκεια (νομική ισχύ) ενός έτους.
Με τον τρόπο αυτό η βιομηχανία περιφρουρεί το όνομα του ελαιολάδου της, πιστοποιώντας την ποιότητά του τουλάχιστον στο στάδιο που αυτό βγαίνει από την πόρτα του εργοστασίου. Απαλλάσσεται, δηλαδή, από οποιεσδήποτε ευθύνες για τυχόν περιπτώσεις που ένα τυποποιημένο ελαιόλαδο βρεθεί υποβαθμισμένο σε μεταγενέστερα στάδια μέχρι την κατανάλωσή του, π.χ. στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Επίσης, διαψεύδει προκαταβολικά και αποσείει από πάνω της τις απόψεις που ισχυρίζονται ότι η βιομηχανία τυποποίησης ακολουθεί δόλιες πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού εις βάρος των καταναλωτών όχι μόνο στην εσωτερική αγορά αλλά και στον κρίσιμο τομέα των εξαγωγών.
Οι δύο Σύνδεσμοι αμφισβητούν και το “αλάθητο” του πάνελ τεστ. Επικαλούνται ότι τα σφάλματα είναι υπαρκτά, καθώς έχει υπάρξει δείγμα ελαιολάδου, το οποίο διαφορετικές αναλύσεις γευσιγνωσίας το κατέτασσαν σε διαφορετικές κατηγορίες ελαιολάδου. Τέλος, τονίζεται, ότι επικρατεί η λανθασμένη εντύπωση πως δεν υπάρχουν εναλλακτικές οργανοληπτικές πρακτικές πέραν των πάνελ γευσιγνωσίας, κάτι το οποίο έρχεται σε αντιδιαστολή με τις συνεχείς προσπάθειες για αντικειμενικές επιστημονικές μεθοδολογίες κατηγοριοποίησης του ελαιολάδου χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση.
Δεν μπορεί κανείς παρά να συνδέσει τη νέα αυτή θέση της βιομηχανίας τυποποίησης με τη γενικότερη επιλογή της Ισπανίας να ενισχύσει το καθεστώς ελέγχων για την ποιότητα και ιχνηλασιμότητα, όπως άλλωστε αποτυπώθηκε στον πρόσφατο Νόμο (Διάταγμα), το οποίο αναλυτικά παρουσίασε το olivenews.gr.
με πληροφορίες από την OLIMERCA
ΥΓ Στην ελληνική βιομηχανία -πλην μεμονωμένων παραδειγμάτων προς μίμηση- πόσοι υιοθετούν ανάλογες θέσεις και πρακτικές διαφάνειας; Και οι (δι)επαγγελματικοί φορείς;