Iταλικό μπλόκο στις “Ελιές Καλαμάτας”

0

imageΕπιστολή διαμαρτυρίας της ΠΕΜΕΤΕ προς τα συναρμόδια υπουργεία Εξωτερικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, φέρνει στο φως ένα ακόμη, νέο, κίνδυνο. Συγκεκριμένα όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Μεταποιητών Εξαγωγέων Επιτραπέζιας Ελιάς, οι Ιταλικές Αρχές άρχισαν να επιβάλουν πρόστιμα σε πελάτες-αγοραστές ελληνικών επιτραπέζιων ελιών που κυκλοφορούν στην ιταλική αγορά με την εμπορική ονομασία Κalamata Olives!

Ευθύνες στο ΥΠΑΑΤ

Με την ίδια επιστολή της η ΠΕΜΕΤΕ επιρρίπτει ευθύνες στο ΥΠΑΑΤ γιατί «λόγω ανεπιτυχών χειρισμών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την ανεύρεση λύσης για την εξασφάλιση της ομαλής διακίνησης της δημοφιλούς εμπορικής ονομασίας Kalamata olives που κυκλοφορεί νόμιμα από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα στις αγορές του εξωτερικού, κινδυνεύουν να αφανιστούν οι εξαγωγές των ελληνικών επιτραπέζιων ελιών στην Iταλική αγορά.»

Διευκρινίζει επίσης ότι «οι ως άνω ποσότητες επιτραπέζιων ελιών ΔΕΝ είναι προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π.) “elia Kalamatas”, καθώς περιέχουν ξύδι

Η ΠΕΜΕΤΕ συνεχίζει: «Ως αναγκαία και σύννομη λύση για όλα τα παραπάνω, η ΠΕΜΕΤΕ κατέθεσε Αίτημα Ακύρωσης της Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης “elia Kalamatas” στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τρόφιμων στις 22/03/13. Σημειώνουμε ότι, οι επιχειρήσεις – μέλη της ΠΕΜΕΤΕ εκπροσωπούν (περίπου) το 85% των ελληνικών εξαγωγών του προϊόντος

Επαναφέρει έτσι την πρότασή της που προκάλεσε αρκετές οργισμένες αντιδράσεις στη Μεσσηνία και στους «όμορους νομούς» που διεκδικούν την (έως εκεί περιορισμένη) επέκταση του ΠΟΠ.

Έκκληση στον ΥΠΕΞ

Τέλος, χωρίς να εξηγεί πως αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί, απευθύνει έκκληση στον Υπουργό Εξωτερικών: «Παρακαλούμε για την άμεση παρέμβασή σας , καθώς και της ελληνικής Πρεσβείας στην Ρώμη και των Γραφείων Ο.Ε.Υ. στην Ρώμη και στο Μιλάνο, προκειμένου να μην επεκταθούν τα προβλήματα της Ιταλίας και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες

————————————————————-
Υστερόγραφο: Πληροφορίες από την Ιταλία δείχνουν ότι σταδιακά υιοθετούν το ισπανικό μοντέλο, σε κάθε μπαράκι, εστιατόριο κ.λπ. μόλις καθίσει ένας πελάτης να του φέρνουν σε μπολάκι επιτραπέζιες ελιές. Η αγορά λοιπόν μεγαλώνει και εμείς βρισκόμαστε «χαμένοι στη μετάφραση», μπουρδουκλωμένοι σε μια ενδοελληνική αντιπαράθεση, της οποίας η λύση θα μπορούσε να είναι τόσο απλή όσο το Αυγό του Κολόμβου.