Απορρίψεις προγραμμάτων προώθησης του ΣΕΒΙΤΕΛ

0

Δυσάρεστη έκπληξη αποτέλεσαν οι πρόσφατες ανακοινώσεις της Κομισιόν με τις οποίες απορρίπτονται πλήθος ελληνικών προγραμμάτων προώθησης μεταξύ των οποίων και τα τρία προγράμματα που είχαν υποβάλλει ο ΣΕΒΙΤΕΛ με τον συνεργαζόμενο  ΕΣΒΙΤΕ (ΑΜΚΕΠΕ, ΕΚΕΠΕ). Τα τρία προγράμματα προώθησης απευθύνονταν σε χώρες όπως Δανία, Ολλανδία, Ελλάδα, Κύπρος, ΗΠΑ, Καναδάς και ανέρχονταν στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 10.368.000 ευρώ. Το άρθρο 3 του βασικού κανονισμού που επικαλέστηκε η Κομισιόν ελάχιστα διαφωτίζει.

Πάντως για το 2017 συνεχίζουν δύο προγράμματα του ΣΕΒΙΤΕΛ ύψους σχεδόν 12 εκ €. Διατηρούμε μια επιφύλαξη γιατί στο πρόσφατο παρελθόν ο ΣΕΒΙΤΕΛ δυστυχώς δεν είχε ανταποκριθεί όταν είχαμε ζητήσει ενημέρωση για τα προγράμματα που υλοποιεί και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων τους. 

Η μετακόμιση στο Λουξεμβούργο
Οι αποφάσεις αυτές συνέπεσαν (ή μήπως οφείλονται) στη μετακόμιση της αρμόδιας υπηρεσίας της Κομισιόν από τις Βρυξέλλες στο Λουξεμβούργο παράλληλα με τις ριζικές αλλαγές στους υπαλλήλους που υπηρετούσαν εκεί, αλλά και την απόσχιση από την VI Διεύθυνση της Γεωργίας, καθώς τώρα η προώθηση αφορά και άλλα προϊόντα, πλην των αγροτικών.

Και άλλες απορρίψεις, αλλά και εγκρίσεις
Σημειώνουμε ότι απορρίφθηκαν, επίσης, όλα και τα τρία, ελληνικά προγράμματα που αφορούσαν το κρέας, ύψους 8.347.000 ευρώ, όπως επίσης και το «καλάθι» της Διατροφικής Κρήτης με 1.498.000 ευρώ.

Από την άλλη πλευρά, εγκρίθηκε η πρόταση του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ για τη φέτα, ύψους 3.469.000 ευρώ που στοχεύει σε Καναδά και ΗΠΑ.

Ισπανική επέλαση, Ιταλική αποτυχία
Η ισπανική μηχανή επέτυχε την έγκριση και των τριών προγραμμάτων που υπέβαλλε για το ελαιόλαδο, ύψους 19.244.000 ευρώ για τις ΗΠΑ, Κίνα, Ταϊβάν, Ιαπωνία και χώρες της ΕΕ.

Αντιθέτως, οι ιταλικές προτάσεις για το ελαιόλαδο, ύψους 5.688.000 ευρώ απορρίφθηκαν.
 

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. That is very disappointing news. Does that leave only the Greek Liquid Gold: Authentic Extra Virgin Olive Oil website (www.greekliquidgold.com) to share news and information about the Greek olive oil world with Anglophones, vs. the great machinery of Spanish olive oil marketing? If so, Greek Liquid Gold will need a lot more support to help Greek olive oil compete with Spanish olive oil in marketing and promotion!