7 ιατρικώς αποδεδειγμένα πλεονεκτήματα του ελαιολάδου έναντι του βουτύρου

«Αυτό που ξεχωρίζει το ελαιόλαδο από τα υπόλοιπα λίπη και έλαια είναι ότι περιέχει κυρίως ακόρεστα λιπαρά οξέα» λέει η Δρ. Temitope Osinaiya, διαιτολόγος και καθηγήτρια στο Baylor College of Medicine.

0

Γιατί να επιλέξει κάποιος το ελαιόλαδο αντί του βουτύρου και των υπόλοιπων φυτικών ελαίων (σπορέλαια); Οι λόγοι είναι πολλοί. «Αυτό όμως που ξεχωρίζει το ελαιόλαδο από τα υπόλοιπα λίπη και έλαια είναι ότι περιέχει κυρίως ακόρεστα λιπαρά οξέα» λέει η Δρ. Temitope Osinaiya, διαιτολόγος και καθηγήτρια στο Baylor College of Medicine.

Τα ακόρεστα λιπαρά οξέα είναι ευεργετικά για την ανθρώπινη υγεία καθώς μειώνουν τα επίπεδα της λιποπρωτεϊνης χαμηλής πυκνότητας (LDL), της λεγόμενης κακής χοληστερόλης. Αντιθέτως, τα κορεσμένα λίπη που περιέχονται στο βούτυρο και άλλα φυτικά έλαια αυξάνουν τα επίπεδά της, και συνεπώς και τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών και άλλων παθήσεων.

Το ελαιόλαδο αποδεδειγμένα υπερέχει χάρις στις παρακάτω ευεργετικές του δράσεις στην ανθρώπινη υγεία:

– Μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης χάρη στο (πολυ)φαινολικό του περιεχόμενο και επακολούθως μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων όπως π.χ. η στεφανιαία καρδιακή νόσος.

– Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου του εντέρου και του μαστού χάρη στις αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχονται σε αυτό.

– Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη. Συγκεκριμένα, έχει αποδειχθεί ότι η ημερήσια κατανάλωση ελαιολάδου (περίπου 15-20 γραμμάρια/ημέρα) μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2 κατά 13%.

– Μειώνει έμμεσα την πιθανότητα εμφάνισης παχυσαρκίας καθώς επιδρά θετικά, δρώντας σαν προβιοτικό, στο εντερικό μικροβίωμα.

– Έχει αντιφλεγμονώδη δράση χάρη στις αντιφλεγμονώδεις ενώσεις που περιέχει, τις ολεοκανθάλες. Έρευνες δείχνουν ότι η δράση της ολεοκανθάλης είναι παρόμοια με το αντιφλεγμονώδες φάρμακο ιβουπροφαίνη (ibuprofen).

– Συμβάλλει στην καλή λειτουργία του ήπατος χάρη στα υψηλά επίπεδα μονοακόρεστων λιπαρών οξέων και στην αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική του δράση. Μεσογειακή δίαιτα πλούσια σε ελαιόλαδο έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης της μη αλκοολικής λιπώδoυς εντερικής νόσου.

– Βελτιώνει την υγεία των οστών, αυξάνοντας τα επίπεδα ασβεστίου και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καταγμάτων λόγω οστεοπόρωσης.

Πηγή: www.businessinsider.in