Μεσογειακή Διατροφή και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο σύμμαχοι κατά της παχυσαρκίας

Η Μεσογειακή Διατροφή και το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο αποδεδειγμένα συμβάλλουν στον έλεγχο του βάρους και της περιφέρειας της μέσης.

0

Στις 4 Μαρτίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παχυσαρκίας, από την οποία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, πάσχουν περισσότεροι από 650 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως. Πρόκειται ως εκ τούτου για μία εκ των σημαντικότερων ασθενειών που πλήττουν τον πλανήτη τον 21ο αιώνα, με τεράστιο αντίκτυπο στην κοινωνία και την ανθρώπινη υγεία.

Οι ειδικοί δεν έχουν αμφιβολίες. Η Μεσογειακή Διατροφή αποτελεί την κορωνίδα ενός υγιεινού τρόπου ζωής και αν είναι πλούσια σε εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο μπορεί να συμβάλλει μακροπρόθεσμα στον έλεγχο του βάρους και της περιφέρειας της μέσης, δύο παραγόντων καθοριστικών για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Αυτό έδειξε, σύμφωνα με το Olimerca, η έρευνα Predimed, που χρειάστηκε μία 5ετία για να ολοκληρωθεί και της οποίας το 90% των συμμετεχόντων ήταν υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα ηλικίας 55-80 ετών.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, οι συμμετέχοντας χωρίστηκαν σε 3 ομάδες οι οποίες διαφοροποιούνταν ως προς τον τύπο μεσογειακής διατροφής που έπρεπε να ακολουθήσουν χάριν του πειράματος. Η πρώτη ομάδα ακολούθησε μία διατροφή πλούσια σε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο (χωρίς περιορισμούς στην ποσότητα), η δεύτερη μία πλούσια σε ξηρούς καρπούς αντί ελαιολάδου, ενώ η τρίτη μία χαμηλή σε λίπη μεσογειακή δίαιτα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας διέψευσαν τις αρχικές ανησυχίες των επιστημόνων, καθώς ακόμη και τα άτομα στα οποία χορηγήθηκαν περισσότερες θερμίδες λόγω της κατανάλωσης ελαιολάδου και ξηρών καρπών, έχασαν βάρος και διατήρησαν την περιφέρεια της μέσης στα ίδια επίπεδα.

Συγκεκριμένα, με το πέρας της 5ετίας, όσοι ακολούθησαν μία διατροφή πλούσια σε ελαιόλαδο, ζύγιζαν κατά μέσο όρο 0,88 kg λιγότερο από ότι στην αρχή, ενώ η περιφέρειά τους αυξήθηκε κατά 0,85 εκ. (γεγονός λογικό στις ηλικίες 55-80 κατά τις οποίες υπάρχει αξιοσημείωτη τάση αύξησης βάρους). Τα άτομα της δεύτερης ομάδας είχαν μικρότερη μείωση βάρους, κατά μέσο όρο 0,40 kg, ενώ οι συμμετέχοντες στην ομάδα που ακολούθησε μία δίαιτα χαμηλή σε λίπη είδαν το βάρος τους να μειώνεται κατά μέσο όρο 0,60 kg και την περιφέρειά τους να αυξάνεται κατά 1,20 εκ.

«Αυτό που αποδείξαμε είναι ότι η καλύτερη διατροφή για τον έλεγχο βάρους και της περιφέρειας της μέσης και κατ’ επέκταση για την πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων σε βάθος χρόνου είναι η μεσογειακή» επισημαίνει ο επικεφαλής της έρευνας Ramón Estruch και προσθέτει ότι τα υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα δεν πρέπει να διστάζουν να την ακολουθήσουν.