Τελικά οι ελιές δεν παχαίνουν (και έτσι διαφημίζονται στην Ισπανία)

0

Στην Ισπανία είναι πολύ σπάνιο να μη σου προσφέρουν επιτραπέζιες ελιές στα μπαρ σαν ορεκτικό: αποτελεί έναν πειρασμό, διότι σερβίρονται μαριναρισμένες σε όλα τα είδη ντρέσινγκ, όλες νόστιμες, αλλά μπορείτε να τις φάτε χωρίς να αισθάνεστε ένοχοι;

Τις ελιές θα τις βρείτε όπου και να πάτε: στο γωνιακό μπαρ (οι κακές γλώσσες λένε ότι τις έβαλαν για να σας κάνουν να διψάσετε και έτσι να πιείτε περισσότερα ποτά), η μητέρα σου στο οικογενειακό τραπέζι, τα σαββατοκύριακα, τα σνακ σε εκείνη την εκδήλωση που πήγατε. Έτσι, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι παντού στην Ισπανία εξετάζουν την επέκταση των ελαιόδεντρων με νέες φυτεύσεις. Όμως, δεν ξέρετε αν μπορείτε να τις φάτε με ήσυχη τη συνείδησή σας ή αν θα καταλήξετε στα βασανιστήρια της κόλασης των πολλών κιλών για τους παχύσαρκους  επειδή έχετε καταναλώσει ένα σωρό από αυτές τις νόστιμες τραγανές ελιές.

Λοιπόν, σήμερα θα σας απαλλάξουμε από τις επιφυλάξεις σας: απευθυνθήκαμε στη διατροφολόγο Paloma Quintana για να μας διαφωτίσει, οπότε μην σταματήσετε να διαβάζετε γιατί οι απαντήσεις της σας θα σας εκπλήξουν.

Η πρώτη έκπληξη: «Οι ελιές είναι ένα εξαιρετικό αλμυρό σνακ, λόγω της παράδοσής τους και της διατροφική τους σύνθεσης. Πιστεύω ότι αποτελούν ένα εξαιρετικό συστατικό για τις σαλάτες μας». Και τώρα, το ερώτημα που θέτουμε όλοι μας: παχαίνουν όσο πιστεύουμε; “Η αλήθεια είναι πως όχι, και θα τις συγκρίνουμε με ένα άλλο δημοφιλές ορεκτικό όπως τα ψημένα φιστίκια. Οι ελιές έχουν περίπου 150 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, αποτελώντας μία διατροφική μερίδα αρκετά σημαντική και χορταστική. Δεν συμβάλλουν ουσιαστικά σε υδατάνθρακες, περίπου 3 γραμμάρια, αλλά είναι όλοι σύνθετοι, άρα δεν έχουν καθόλου σάκχαρα. Ναι, παρέχουν 3 γραμμάρια φυτικών ινών, κάτι πολύ ενδιαφέρον αφού είναι η ίδια ποσότητα που έχουν και μερικά φρούτα. Εν ολίγοις, ένα γραμμάριο πρωτεΐνης και περίπου 15 γραμμάρια λιπαρά, που δεν είναι πολύ για να δικαιολογεί την κακή φήμη που έχουν ως τροφή πλούσια σε λιπαρά. Επιπλέον, είναι ως επί το πλείστων μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (όπως το παρθένο ελαιόλαδο προφανώς) “, λέει η διατροφολόγος.

Και τώρα ας πάμε στα φιστίκια: “Μια μερίδα ψημένων φιστικιών, που τυπικά προσφέρονται σε πολλά μπαρ, παρέχει περίπου 630 θερμίδες, σε σύγκριση με τις 150 θερμίδες που έχουν οι ελιές και, επιπλέον, έχουν χειρότερα λιπαρά οξέα, δηλαδή λιγότερο υγιεινά. Εάν συγκρίνουμε αυτά τα δύο σνακ με ένα άλλο πολύ δημοφιλές, τις τηγανιτές πατάτες , οι τελευταίες, αν και με λίγο λιγότερες θερμίδες από τα φιστίκια, βγαίνουν χαμένες καθώς παρέχουν ακόμα λιγότερη θρεπτική αξία αλλά έχουν και συστατικά επιβλαβή για τον οργανισμό όπως το ακρυλαμίδιο που παράγεται στο τηγάνισμα».

Είναι αλήθεια ότι αν πρέπει να τσιμπήσεις κάτι σε μία εκδήλωση, οι πιο κατάλληλες είναι οι ελιές; “Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ναι, τα φρέσκα λαχανικά θα ήταν προτιμότερα, αλλά οι ελιές δεν είναι κακές ως επιλογή. Προτείνω να τα συνδυάσετε με τουρσιά και, όπως είπα στην αρχή, πολύ καλύτερα σε μια σαλάτα», καταλήγει.

Τώρα ξέρεις, οπότε κάνε ό,τι θες.

Πηγή: www.antena3.com

Ας συμπληρώσουμε ότι στην Ελλάδα μια σοβαρή προσπάθεια “απενοχοποίησης” και προώθησης της κατανάλωσης των επιτραπέζιων ελιών αποτέλεσε το άρθρο “Φάε 5 ελιές την ημέρα!” του επ. καθηγητή Χαροκόπειου, Γιώργου Μπόσκου (βλέπε περιοδικό Ελιά & Ελαιόλαδο, τεύχος 87), που αποτέλεσε και μία από τις ομιλίες των εκδηλώσεων της 4 Ε (Επιστημονική Εταιρεία Εγκυκλοπαιδιστών Ελαιοκομίας) και περιλαμβάνεται στο φυλλάδιο “Μαθαίνω για το Λάδι, την Ελιά, την υγεία και τη Μεσογειακή Διατροφή” (Άξιον Εκδοτική, 2019).