Οι καταναλωτές δυσκολεύονται να αποδεχθούν τις υψηλότερες τιμές ελαιολάδου

0

Μετά από 4 μήνες συνεχών αυξήσεων στις τιμές των ελαιολάδων στα ράφια της λιανικής, το ισπανικό ελαιόλαδο βρίσκεται αντιμέτωπο με κρίσιμες καταστάσεις που απαιτούν συγκεκριμένες στρατηγικές και αποφάσεις.

Σύμφωνα με την Olimerca, ο πιο σημαντικός παράγοντας που θα καθορίσει την εξέλιξη των πωλήσεων ελαιολάδου στην Ισπανία και παγκοσμίως το επόμενο χρονικό διάστημα είναι η συσκευασία και το μάρκετινγκ.

Όπως υπογραμμίζει σε αναφορά της η Nielsen – η ιδιωτική εταιρεία που καταγράφει και μελετά τη συμπεριφορά των καταναλωτών εδώ και δεκαετίες-, η πτώση στις πωλήσεις άγγιξε το 12% την περίοδο Απριλίου – Μαΐου και το 14% την αντίστοιχη περίοδο Μαΐου – Ιουνίου, δεν μπορεί παρά να οφείλεται στην προσπάθεια του καταναλωτή να παρακάμψει τις αυξημένες τιμές στα ράφια ώστε να μην αυξήσει τις δαπάνες του για ελαιόλαδο. Η αναφορά της Nielsen δεν αφορούσε μόνο την ισπανική αγορά. Ο μέσος καταναλωτής φαίνεται να στρέφεται στο κοινό παρθένο ή και σε φθηνότερα ελαιόλαδα από το εξαιρετικό παρθένο λόγω των ανατιμήσεων στις τιμές λιανικής όπως αυτή που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες.

Άρα, είναι πολύ σημαντικό να επενδύσει ο ισπανικός ελαιοκομικός τομέας -και όχι μόνο- στο μάρκετινγκ προκειμένου να πειστεί ο καταναλωτής πως αξίζει να δαπανήσει κάτι παραπάνω για ένα ελαιόλαδο υψηλής αξίας και ποιότητας.

Με πολύ ενδιαφέρον αναμένεται η ανάλυση αγοράς της περιόδου Ιουλίου – Αυγούστου, η οποία θα δείξει αν τα φαινόμενα που παρατηρούνται στην καταναλωτική αγορά τους προηγούμενους 4 μήνες θα συνεχιστούν ή όχι. Ανεξάρτητα από το τι θα γίνει τους επόμενους μήνες, τα δεδομένα παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον ως έχουν και χρίζουν προσεκτικής ανάλυσης.

Η Olimerca επίσης υπογραμμίζει τα πλεονεκτήματα που έχουν πλέον οι Ισπανοί τυποποιητές/εξαγωγείς ελαιολάδου στις ΗΠΑ, μετά την αναστολή των δασμών, ενώ επισημαίνει πως βιώνουμε ένα πολύ ζεστό καλοκαίρι, επικίνδυνο για πολλούς ελαιώνες ενώ έχουμε ακόμα 3 γεμάτους μήνες ανησυχίας μπροστά μας.