Η μπάλα τώρα μεταφέρθηκε στην περιοχή των σούπερ μάρκετ

Η αύξηση τιμών θα μπορούσε να μεταφερθεί και στα ράφια των σούπερ μάρκετ, κάτι που καμία αλυσίδα λιανικής δεν επιθυμεί.

0

Κρίσιμες φαίνεται ότι θα είναι οι επόμενες εβδομάδες για την αγορά ελαιολάδου, τόσο από την πλευρά των αλυσίδων λιανικής όσο και από την πλευρά των τυποποιητών, άρα και των παραγωγών καθώς η συνεχής αύξηση στις τιμές του τελευταίου τριμήνου, που ήδη στην Ισπανία αγγίζει το 30% επηρεάζει όλους τους κρίκους της αγροδιατροφικής αλυσίδας αξίας του ελαιολάδου.

Η αύξηση τιμών θα μπορούσε να μεταφερθεί και στα ράφια των σούπερ μάρκετ, κάτι που σύμφωνα με το Olimerca, καμία αλυσίδα λιανικής δεν επιθυμεί. Αντιθέτως, θέλουν να αποφύγουν να κάνουν την πρώτη κίνηση με μία αύξηση των τιμών προς τους καταναλωτές μετά από πολλούς μήνες συνολικής σταθερότητας. Έτσι, προς το παρόν, οι αλυσίδες λιανικής εξαντλούν το απόθεμα των συμβάσεων που υπογράφηκαν το Δεκέμβριο και Ιανουάριο ενώ ταυτόχρονα αναλύουν ποια θέση θα υιοθετήσουν προκειμένου να ακολουθήσουν μία επιτυχημένη εμπορική στρατηγική.

Από την πλευρά του, ο κλάδος της τυποποίησης και των εξαγωγών, με τα προηγούμενα συμβόλαια αγοράς να πλησιάζουν στη λήξη τους ετοιμάζεται να διαπραγματευτεί τις νέες συμβάσεις που θα εκτελεστούν τις επόμενες εβδομάδες, και οι οποίες ενώ παραδοσιακά υπογράφονταν από μήνα σε μήνα, τα τελευταία χρόνια επισημοποιούνται ανά 2 ή 3 μήνες.

Μία ανάλογη διαπραγμάτευση αναμένεται να λάβει χώρα και στην ελληνική αγορά με πιο πιθανό σενάριο να καταλήξει σε μεγαλύτερες υποχωρήσεις της βιομηχανίας τυποποίησης, της οποίας η θέση δεν είναι και ιδιαίτερα ισχυρή.

Αυτό που επισημαίνουν Ισπανοί αναλυτές είναι ότι η μεταφορά της αύξησης των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ θα πρέπει να αποφευχθεί όσο το δυνατόν να αποφευχθεί  γιατί θα επιφέρει και τη μεταστροφή του καταναλωτή σε άλλα πιο φθηνά σπορέλαια όπως π.χ. το ηλιέλαιο. Γι’ αυτό το λόγο, οι αυξήσεις των τιμών παραγωγού θα πρέπει να μεταφέρονται στο τυποποιημένο προϊόν με τρόπο μεθοδικό και σταδιακό ενώ δεν αποκλείεται και το ενδεχόμενο μιας νέας προσαρμογής των τιμών, ειδικότερα για το λαμπάντε το οποίο παραδοσιακά είναι εκείνο που μετατοπίζει προς τα πάνω τις τιμές.