ΗΠΑ: Έρχονται αλλαγές στην ταυτότητα του ελαιολάδου

Μπροστά σε νέα δεδομένα ενδέχεται να βρεθούν οι εταιρείες ελαιολάδου, που εξάγουν στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.

Η έρευνα του Εθνικού Συνδέσμου Καταναλωτών διαπίστωσε ότι 6 από τα 11 εμπορικά σήματα των ΗΠΑ και της Ευρώπης, που δοκιμάστηκαν, δεν ανταποκρίνονται σε όσα αναφέρουν για την ποιότητα και τα προϊόντα τους.

Η έρευνα αυτή οδήγησε σε νέο τετραετή έλεγχο των προϊόντων ελαιόλαδου, μεταξύ 2015 και 2019, ο οποίος διαπίστωσε ότι τα μισά από αυτά δεν ανταποκρίθηκαν στα διεθνή ποιοτικά πρότυπα.

Ο Ignacio Silva, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Deoleo, δήλωσε ότι η απουσία ρυθμιστικού περιβάλλοντος καθιστά δύσκολο για τους καταναλωτές να καταλάβουν την ποιότητα. Εάν εγκριθεί, η αναφορά του FDA θα μπορούσε να οδηγήσει σε άλλα δεδομένα την κατηγορία, αλλά και να συμβάλει στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στο ελαιόλαδο.

Πώς καθορίζεται η ποιότητα

Επί του παρόντος, το USDA ρυθμίζει τις ποιότητες ελαιολάδου στις ΗΠΑ και περιγράφει την ποιότητα βάσει: • Γεύσης • Οσμής • Περιεκτικότητας σε ελαϊκό οξύ και άλλων μεταβλητών  Σε άλλες χώρες, όπου παράγεται ελαιόλαδο – κυρίως στην Ισπανία, την Ιταλία, την Ελλάδα και τη Γαλλία -, το International Olive Oil Council θέτει πρότυπα ποιότητας βασισμένα στη μέθοδο παραγωγής, την οξύτητα και τη γεύση.

Η θέσπιση προτύπων ταυτότητας για το ελαιόλαδο θα μπορούσε να βοηθήσει με την παροχή κανονιστικών ορισμών για το τι σημαίνουν οι διάφοροι βαθμοί. Αυτό θα μπορούσε να ενισχύσει την αυθεντικότητα και την ακριβή επισήμανση του εξαιρετικά παρθένου και παρθένου ελαιολάδου. Η Deoleo πιέζει για το γεγονός αυτό, καθώς έχει αντιμετωπίσει αντιπαραθέσεις σχετικά με αυτό το θέμα τα τελευταία χρόνια. Η ισπανική εταιρεία, η οποία παράγει προϊόντα ελαιόλαδου Bertolli και Carapelli, κέρδισε νομικές αγωγές, σχετικά με την ποιότητα των δύο σημάτων, που πωλούνται στις ΗΠΑ.

Πηγή: FOODREPORTER