Ποιοτική ταξινόμηση ελαιολάδων μέσω ανίχνευσης προσώπου

0
100

Μία καινοτομία για την ταξινόμηση του ελαιολάδου ίσως να είναι προ των πυλών. Στην Ισπανία, το ερευνητικό κέντρο της CITOLIVA, μαζί με την Ένωση Καινοτόμων Επιχειρήσεων INOLEO και την εταιρεία Emotion Research Lab (ERL), συνεργάστηκαν για μια πρωτοποριακή μέθοδο αξιολόγησης του ελαιολάδου μέσω ανίχνευσης προσώπου.

Η ανίχνευση προσώπου επιτρέπει την ερμηνεία των συναισθημάτων του γευσιγνώστη δοκιμαστή σε πραγματικό χρόνο. Με αυτόν τον τρόπο θα γίνεται πιο εύκολα κατανοητή η ποιοτική προτίμηση από τον δοκιμαστή, καθώς βασίζεται στην ασυναίσθητη ανταπόκρισή του όταν δοκιμάζει ένα ελαιόλαδο. Σε πρώτη φάση αποσκοπεί στην ταξινόμηση των ελαιολάδων σε παρθένα, έξτρα παρθένα κ.ο.κ.

Η διαδικασία συλλογής στοιχείων από τους δοκιμαστές αναφορικά με τα συναισθήματα που τους γεννιούνται θα γίνει από την Citoliva. Με ένα λογισμικό ανίχνευσης προσώπου και τεχνητής νοημοσύνης, ανεπτυγμένο από το Emotion Research Lab και μέσω μιας κάμερας, κινητού ή υπολογιστή, η οποία θα εστιάζει στο πρόσωπο, έχει επιτευχθεί ο συσχετισμός μικρών κινήσεων των μυών του προσώπου με την ποιοτική ανάλυση του ελαιολάδου.

Όλα αυτά τα στοιχεία θα συνδεθούν με πρωτογενή συναισθήματα (ευτυχία, φόβος, δυσαρέσκεια, έκπληξη, εκνευρισμός, ουδετερότητα) και πάνω από 100 δευτερογενή ή δευτερεύοντα (πλήξη, περιέργεια κτλ), ανιχνεύοντας έτσι την προτίμηση ή τη μη προτίμηση από τον δοκιμαστή ανάλογα με τη γεύση και την υφή του ελαιολάδου.

Για το πρότζεκτ αυτό, το Panel Test της Citoliva ολοκλήρωσε τη συλλογή μιας ευρείας γκάμας δειγμάτων παρθένων ελαιολάδων, μέσω του τεχνολογικού της κέντρου. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν αντιπαραβλήθηκαν ώστε να αναπτυχθούν τα αισθητηριακά κριτήρια που θα χρησιμοποιηθούν στη μέθοδο αυτή για την καλύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς του δοκιμαστή, καθώς και την συμβατότητα της δικής του απάντησης σε σύγκριση με τα δεδομένα που συλλέγονται από τους αισθητήρες.

Το τεστ αυτό διεξάγεται στο πλαίσιο του πρότζεκτ «OlivEMOTION: Ανάλυση του συναισθηματικού και οργανοληπτικού τεστ ως εργαλείο ολοκλήρωσης στο Panel Test για την ταξινόμηση των παρθένων ελαιολάδων», υπό την αιγίδα της INOLEO και τη χρηματοδότηση από το «Πρόγραμμα Ενισχύσεων του 2018» της Ένωσης Καινοτόμων Επιχειρήσεων  που υπάγεται στο Υπουργείο Τουρισμού, Βιομηχανίας και Εμπορίου (MINCOTUR).

Συμπερασματικά, η μέθοδος αυτή θα αποτελέσει ένα βήμα προς την ολοκληρωμένη κατανόηση των συναισθημάτων των δοκιμαστών σε πραγματικό χρόνο, δίνοντας στην ελαιοκομική βιομηχανία ένα εργαλείο για την ποιοτική αξιολόγηση και ταξινόμηση των παρθένων ελαιολάδων, κάτι που μελλοντικά αναμένεται να μειώσει την ανασφάλεια και να αυξήσει την εμπιστοσύνη του καταναλωτή, βοηθώντας παράλληλα στην καλύτερη εμπορευματοποίηση του ελαιολάδου.

Πηγή: www.citoliva.es